Utplassering hos Holm Elektro AS



04.10.2016
I dag møtte jeg opp på Holm Elektro AS kl. 07:45. Der møtte jeg en montør med navn Lars Eirik. Vi fikk i oppdrag å bytte lysrør hos Dekkservice Molde. Først dro vi innom Elektroskandia for å hente varer. Når vi kom opp til Dekkservice begynte vi å skifte lys med en gang. Vi byttet ca. 80 lys og utvidet anlegget med ca. 10 lys.  Lysene var oppe i en stor hall så vi brukte truck til å komme oss opp under taket. Vi var ferdig i 15:20 tiden. Når vi kom tilbake til Holm Elektro AS så ryddet vi bilen og sluttførte papirarbeidet.


05.10.2016
I dag møtte jeg opp til samme tid som i går. Vi fikk ett oppdrag om å koble en åpen installasjon i en stue og koble et lukket anlegg i en kjellerstue. Vi var der hele dagen og jobbet. Mye av dagen gikk til planlegging og legge opp kanaler som kabelen kunne gå i. Vi ble ikke helt ferdig med arbeidet når dagen var omme.


06.10.2016
Jeg møtte Lars Eirik på Holm Elektro kl. 07:45. Vi fortsatt der vi slapp i går og ferdigstilte arbeidet rundt 12 tiden. Etter det dro vi ned på Holm Elektro for å spise lunsj. Etter lunsjen fikk vi ett oppdrag om å koble skjult installasjon i et bad. Det var et veldig gammelt hus så vi brukte litt tid på å finne kurser og lignende. Vi fikk satt opp noen bokser og trukket noen kabler før dagen var omme.



07.10.2016
Jeg møtte opp på Holm Elektro kl. 07:45. Jeg og Lars Eirik dro tilbake til huset vi jobbet på i går. Der ferdigstilte vi anlegget i 12 tiden. Deretter dro vi opp i Nordbyen for å koble en markise. Etter det fikk vi et oppdrag om å bytte batteri på en Brannalarmsentral. Vi rakk akkurat å gjøre ett oppdrag til før dagen var omme. Det var å koble opp en utelampe. Noe som gikk ganske fort.


18.10.2016
Jeg møtte Lars Eirik på Holm Elektro. Vi fikk i oppdrag å rive ned et reklameskilt med lys. Det tok ca. 4 timer med rivning og rydding. Vi måtte også sette opp ett stilas for å nå opp. Deretter fikk vi et oppdrag hvor vi skulle koble opp noen utelamper. Vi ble ferdig rundt kl. 15:00. Før dagen var ferdig måtte vi en tur innom Aandal Maskin og utleie for å leie en kran og en sakselift til i morgen.


19.10.2016
I dag møtte jeg opp på Holm Elektro. Der sto liften klar kl. 08:00. Vi skulle koble opp noen markiser og programmere de inn mot en vindsensor. Vi brukte ca. 3 timer på denne jobben. Etter det måtte vi finne en jordfeil i et lysarmatur. Vi fant tilslutt jordfeilen og fikk byttet lampe. Deretter ferdigstilte vi utelysene som vi koblet i går. Vi var ferdig ca. 15:15.




 20.10.2016
Jeg møtte opp på Holm Elektro kl. 07:45. Jeg og Lars dro ut til en kunde på Bjørseth hvor vi koblet opp 3 stikkontakter. Deretter dro vi opp i Nordbyen for å fortsette på et prosjekt. Vi koblet opp 7 spotter i taket. Vi testet også utelampene for jordfeil. Deretter ferdigstilte vi dokumentasjonen til alle prosjektene for dagen. Vi var ferdig rundt 15:25.

21.10.2016
I dag møtte jeg opp til samme tid som i går. Vi fikk i oppdrag å koble opp varmematter på et soverom. Noe jeg aldri har vært med på å gjort. Vi brukte ca. 4 timer på å koble varmemattene samt 5 spotter i taket og 4 stikkontakter. Deretter dro vi videre til Årø hvor vi skulle koble opp noen stikkontakter og 4 lysarmatur. Vi fikk spikret opp alle kablene og koblet opp noen stikkontakter før dagen var slutt.



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Utplassering hos Harwest Elektro uke 6 og 7

Litt om meg